Velkommen til oss!

 

j49a7648-edit1

Det sprudlende salgsteamet til Jacobsen Dental ønsker alle kunder hjertelig velkommen til vår nye stolthet – et nyoppusset og velutstyrt showrom. Her står de klare til å vise alt hva vi er gode for – og mer til!

 

Tekst og foto: Erik Valebrokk

– Her er alle velkomne til å stikke innom når som helst, stråler salgssjef Dag Ronny Andreassen i Jacobsen Dental. – Det er alltid noen her som står klare til å ta imot og vise frem produktene våre, og vil noen bare ha en kaffekopp og slå av en prat er det også kjempehyggelig!

Det store showrommet i Jacobsen Dentals lokaler på Alna i Oslo er blitt kraftig oppgradert. Det er blitt lyst og åpent og er samtidig svært innholdsrikt. Som totalleverandør av tannlegeutstyr er det viktig for oss å kunne vise frem alt som er tilgjengelig, og showrommet slik det fremstår nå er omsider blitt et fullsortiments visningslokale. Her står fire Sirona-uniter, vår nyeste CBCT-modell Orthophos SL 3D, den beste desinfektoren fra Míele, skanner og freser fra CEREC og mye mer.

j49a7728-edit4

– Vi jobber med de beste produktene i verden, sier Lars Granøien, produktsjef med ansvar for røntgenprodukter. – Jeg ble overrasket da jeg begynte i Jacobsen Dental i 2010 og så utstyret fra Sirona. Jeg husker jeg ble utrolig imponert over nivået på OPG og software i forhold til der jeg jobbet før, og det forspranget vi hadde den gang har økt ytterligere. Når jeg kan vise frem disse produktene, da er det virkelig moro å jobbe, smiler Lars.

«Extraordinary Dentistry» står det i store hvite bokstaver mot svart bakgrunn på en av veggene i showrommet, og gjennom det aller beste utstyret på markedet er det nettopp dette Jacobsen Dental ønsker å hjelpe norske tannleger med å oppnå.

– Her skal jeg vise deg forskjellen på underhengende instrumenter kontra overhengende instrumenter, sier den alltid smilende Esben Vidala, Jacobsen Dentals veteranselger som har jobbet i selskapet helt siden 1981. Esben peker på to Sirona-uniter med tilhørende bord der utstyret er satt opp på hvert sitt vis. Ivrig forklarer han hvordan instrumentene holdes utenfor det verste kontaminasjonsområdet når de er underhengende.

j49a76612

– Du ser at sprayen ikke vil tilsmusse på samme måte, når boret er lenger unna de andre instrumentene? Det er også et spørsmål om ergonomi for tannlegen, en måte å unngå nakkeslitasje på. Det kanskje aller viktigste er likevel det psykologiske aspektet. Når instrumentene henger nede utenfor synsfeltet slipper pasienten å se de «fryktede» borene, sier Esben lattermildt og demonstrerer med salgssjef Dag Ronny for anledningen plassert i pasientstolen.

Det er generelt mye godt humør og et hyggelig arbeidsmiljø blant salgsteamet hos Jacobsen Dental. Med forskjellige ansvarsområder flyr ikke selgerne i bena på hverandre, samtidig som alle er i stand til å steppe inn med den nødvendige kompetansen der det trengs om noen ikke er til stede.

– Jeg sitter på den største kunnskapsbasen når det gjelder hygieneprodukter, sier Anita Janshaug som er salgsansvarlig på dette helt sentrale området. – Alle de andre selgerne kan det grunnleggende, men det er meg du går til ved mer omfattende spørsmål. Jeg har jobbet i dentalbransjen siden 1983 og har hatt leverandørkontakt med Getinge og Míele i veldig mange av disse, så dette er produkter jeg kjenner ut og inn, sier hun med et stort smil.

I den andre enden av erfaringsskalaen finner vi selger Kristian Solberg som er stabens yngste. Han har kanskje ikke like mange år på baken som kollegene sine, men er genuint opptatt av å komme tannlegene i møte på best mulig måte.

– Jeg synes det er spennende å høre om deres erfaringer, sier han. – Selvsagt er vi her for å selge, men når jeg har kundemøter eller følger opp tannleger på telefon prøver jeg å snakke om mer enn produktene våre. Jeg er interessert i å finne ut hvem kundene faktisk er og tror på verdien i å bygge opp en god relasjon over tid, sier han.

j49a77143

– Det som er så fint med showrommet nå som det er ferdig er jo at vi virkelig kan få vist utstyret vårt ordentlig frem. Her slipper jo dessuten tannlegene alle slags distraksjoner som oppstår på kontoret og kan bruke litt tid på virkelig å se nøyere på produktene og kjenne på kvaliteten, stråler Kristian.

De andre selgerne er også svært opptatt av selve kundekontakten og elsker å ha besøk i showrommet.

– Det morsomste med denne jobben er å løse problemer for kunder, sier Esben og sikter til forskjellene han nettopp har demonstrert i forhold til underhengende kontra overhengende instrumenter. – Det er viktig å ha erfaring og kunnskap nok til å forstå hva behovene er, og det er når du har disse tingene inne at kreativiteten slår inn. Jeg er involvert i å tegne tannlegekontorer og nye klinikker, og vi prøver alltid å finne de beste løsningene som vil hjelpe tannlegene i hverdagen.

Ola Vikingsson, Jacobsen Dentals blide svenske medarbeider og produktsjef for CEREC, gleder seg om mulig enda mer til showrommet nå kan bli tatt mer i bruk.

– Vi håper å få til flere aktiviteter her nå som det står ferdig. Tanken er å bruke mer tid på å holde forskjellige typer kurs, eller arrangere kundekvelder der vi har fokus på helt andre ting enn det tannleger driver med i hverdagen. Kanskje vi heller kan invitere til forskjellige typer foredrag som kan gi påfyll utover det rent tekniske eller faglige, sier han hemmelighetsfullt.

j49a78166

Salgssjef Dag Ronny bekrefter ønsket om å bruke showrommet mer.

– Det skal være et hyggelig rom å besøke, og her vil vi kunne hjelpe tannlegene med det meste av det de har bruk for. For oss handler dette om langsiktig kundepleie, og da er det hyggelig å ha et så fint sted som dette å ta imot, snarere enn bare å være «på» kundene når de er opptatt i hverdagen. Her skal vi ha det fint sammen, smiler han, men understreker samtidig at Jacobsen Dentals utadvendte salgsteam i høyeste grad også skal besøke kundene der de er. Sånn sett kommer alt til å forbli som før – bare enda bedre!

Kom og besøk oss, så får du se selv!

Personvern