Tannlegeforeningen satser på skreddersydd kvalitet

 

IMG_0111

Valgte møbler fra Inform til sitt nye resepsjonsområde

Tekst: Tore Robert Klerud

Endrede behov, slitasje og ansatte som kommer og går – dette og mye annet gjør at en arbeidsplass rent fysisk ofte er i forandring. Eller i hvert fall bør være det, dersom den er fleksibel nok i utgangspunktet.

Det gjelder selvsagt ikke bare interiøret i en tannklinikk, men i kontorlandskaper i sin allminnelighet.

Forleden kom man til et punkt der en real forandring var nødvendig hos Den Norske Tannlegeforening i sentrum av Oslo. Et par nye kontorer skulle inn, et møterom ble ofret – og på den fristilte plassen ønsket man å bygge en åpen og oversiktlig resepsjon for de mange som hver dag besøker kontorene.

– Tidligere hadde vi bare kontorer helt fra inngangspartiet, og besøkerne møtte meg i det første kontoret rett innenfor døren. Og det var ikke så enkelt å gjøre om for å få en mer åpen løsning, innrømmer Else Rønning.

Hun forteller at det også ble innhentet noen forslag til løsninger, som alle ble forkastet av forskjellige grunner. Blant annet var det mulighetene for å tilpasse resepsjonsmøblene til den gitte romløsningen det skortet på i flere tilfeller.

På Nordental fattet man imidlertid interesse for løsningene fra Inform, som forhandles av Jacobsen Dental AS. Og den kontakten skulle også vise seg å representere et skille i forhold til oppfølgingen.

Nå gikk fokuset fra begrensninger til muligheter, forteller hun.

Jacobsen Dentals Esben Vidala dukket snart opp med metermål og notisblokk, og etter en stund var resepsjonsdisken, selve smilet i Tannlegeforeningens nye ansikt utad, på plass.

– Inform representerer noe av det beste på markedet både når det gjelder kvalitet og design, og løsningen som her ble valgt gjør at resepsjonsområdet ser ut til å ha vært planlagt slik helt fra begynnelsen. Designet er også så tidløst, at det vil virke nytt og «fresht» i mange, mange år fremover, understreker Vidala.

Den tidløse stilen er én ting – fargene en annen. Takket være Informs fargeutvalg var det nemlig også mulig å finne en nøytral grånyanse som passet så godt til de eksisterende fargene i resepsjonsområdet at gjester allerede har tippet at veggene er malt etterpå, og ikke at møblene ble tilpasset etterpå.

– Dermed ser det elegant og fint ut, og vi er i ferd med å få en løsning som kommer til å fungere kjempefint, bekrefter Else Rønning.

Det er hun som har sin daglige arbeidsplass bak skranken, og i tillegg til den er hun i ferd med å få en komplett tilpasset arbeidsplass med et nytt hev- og senkbart arbeidsbord.

– Det var nødvendig for å få dette til å bli en helhet, og her har Jacobsen Dental virkelig engasjert seg for å få alt til å virke helhetlig. Dermed får jeg også et nytt arbeidsbord på det gamle, motoriserte understellet, som i stil og utforming blir som en fortsettelse på selve skranken. Det blir en god arbeidsplass som har fullt fokus på ergonomien, samtidig som alt «henger sammen», forklarer en forventningsfull Else Rønning mens de siste målene for den endelige tilpasningen av de siste detaljene tas.

Esben Vidala legger siste hånd på verket

IMG_0114_2

Den nye resepsjonsdisken på plass

 

 

 

 

Personvern